Підтримувати чи не підтримувати ту чи іншу партію – особиста справа кожного свідомого громадянина. Це – основа демократії, лекції про сутність якої цікаво і переконливо читаються в нашому навчальному закладі. Ні викладач, ні ректор не мають права нав’язувати будь-кому, а тим паче студентам, свої політичні переконання. Це ж стосується і студентів: ніхто не має права тиснути на викладача, підштовхувати його до тієї чи іншої політичної дії.
Що ж до позиції ректора, то вона є позапартійною. Я підтримую пропозиції тих політичних партій, які сприяють розвитку науки і освіти, відродженню й поширенню української мови та культури, піднесенню економіки, зростанню добробуту народу, розбудові держави, утвердженню її авторитету у світі. Я поважаю державу і владу, а тому зроблю все необхідне, щоб університет відповідав статусу національного, щоб ми дотримувалися визначеної державної політики, Конституції і законів, які її врегульовують.
Майже тридцятишеститисячний колектив драгоманівців має у своєму складі представників різних партій. Є серед нас і так звані «опозиціонери». Окрім того в університеті навчається більше 400 студентів з 24 країн світу: прибічники різних релігійних напрямів і конфесій. У цій ситуації безумовно важливо зберегти й постійно підтримувати довіру та толерантність у сприйнятті один одного. Головне завдання університету – забезпечити якісну освіту, сформувати необхідні життєві компетенції, виховати майбутнього вчителя як фахівця, патріота, громадянина власної держави, а віднині – і громадянина Європи та світу, провідника національних і загальнолюдських цінностей. Політизації навчально-виховного процесу в університеті, переслідування тих чи інших особистостей за їх політичні переконання, як і фальшування сучасної державної політики чи маніпуляції свідомістю студентів та викладачів на сумнівних «негативах» влади я не допущу. Ми з Вами, шановні студенти, викладачі і співробітники, маємо бути єдиними у розумінні історичної місії університету і його ролі в духовному житті держави та суспільства. У відповідності з форматом нашого спілкування на гострі політичні питання, а тим паче на питання, які фальшують і політизують сучасну ситуацію в Україні, відповіді буду давати під час зустрічей зі студентами, де виступатиму не як ректор, а як вчений і викладач, філософ і політолог, який має свою особисту, теоретично визначену позицію, а також власні книги, в яких це написано детальніше.
І ще про одне, дехто з опонентів, недругів університету, прагне спровокувати ректора, закидаючи йому ті чи інші звинувачення, залякати, втягнути у безплідну дискусію, спровокувати розлад зі студентським активом. Маю підозру, що до цього причетні одна-дві особи. Скажу прямо: це – непристойно! Діяльність ректора і університету тісно пов’язані. Авторитет ректора прямо корелюється з авторитетом університету й очолюваного ним колективу.
Що ж стосується справи «блокування вступу до університету майбутніх абітурієнтів» - це пряма провокація проти навчального закладу. Вона може бути проаналізована у контексті правових оцінок та визначень. Кожен член нашого колективу мусить знати, що за останні роки ми суттєво зростили свій науково-освітній і матеріальний потенціал, справедливо очоливши педагогічну освіту не тільки в Україні, але й на європейському просторі. За ініціативою університету проведено Перший форум ректорів педагогічних університетів, створено Асоціацію ректорів педагогічних університетів, засновано часопис «Європейські педагогічні студії», запропоновано до розгляду «Педагогічну конституцію Європи». За визначенням Депутата Європарламенту Єжи Бузика, «ця ініціатива є фантастичною і вкрай необхідною». Серйозні завдання перед університетом стоять і в майбутньому.
Звичайно, як і в кожному колективі, в університеті є свої проблеми й суперечності. Однак у загальному вимірі він входить у когорту провідних вищих навчальних закладів держави. Я пишаюся колективом університету, адже його здобутки – це заслуга кожного. Слова вдячності я делегую студентам і їх лідерам – студентському самоуправлінню і ніколи не збирався, як зазначається у запитанні, «руками студентів вирішити питання, які знаходяться у компетенції викладачів». Здогадуюся, що запитання поставив той, кого не «вибрали» у лідери і котрий намагався фальшувати їх результати шляхом підробки заяв зацікавлених студентів. Це, знову ж таки, непристойно! Я закликаю до співпраці, очікую на конструктивні пропозиції, запевняю: всі вони будуть проаналізовані й, за можливості, реалізовані.
На завершення моєї розгорнутої відповіді зазначу, що підготовка таких відповідей потребує багато часу, якого у ректора обмаль. Тому прошу зважити, що відповіді будуть короткими. Розгалужені пояснення я зможу дати лише в усній формі й при особистих зустрічах зі студентськими колективами. З вересня наступного навчального року планую провести такі зустрічі зі студентами всіх інститутів. Конкретні питання життєдіяльності університету прошу делегувати керівникам відповідних підрозділів. Саме тоді наше спілкування буде оптимальним.